Union Island

Efter Tobago Cays sejlede vi 1 times tid sydpå til Union Island. Vi sejlede lige forbi den lille ø, Palm Island, som også skulle være ret fantastisk, men vejret var lidt for blæsende til at ligge for anker, så vi valgte at sejlede videre…

Vi valgte at sejle om til en lille ankerbugt på den anden side af Union Island, Chatham Bay, og så gemme hovedbyen, Clifton, til senere. Pga landenes told- og immigrationsregler skal vi deklarere ind og ud, når vi kommer til et nyt land. Derfor skulle vi under alle omstændigheder til Clifton for at deklarere ud, inden kursen blev sat mod Grenada.

Chatham Bay var en hyggelig lille bugt med en lang strand med 3-4 barer og restauranter i vandkanten. Vandet var også her klart, og her var mange dyr – både fisk og fugle. Særligt pelikanerne fløj tæt omkring os!

Vi besluttede os for at tage en tur ind til stranden for at få lidt wifi. Men meget tilfældigt virkede barernes wifi lige netop ikke i dag… 🙂 Derfor måtte vi nøjedes med lidt at drikke – og så videre til næste bar…. – og så videre til næste bar. Så vi endte faktisk med en pubcrawl hen langs stranden – så hyggeligt!

Favoritstedet blev baren på Chatham Bay Resort med de bløde møbler, hvor Phillip sidder og nyder livet på billedet ovenfor!

Ellers brugte vi dagene på at bade, hygge på bådene, SUP boards ture, dykning og gummibådsræs.

Så måtte vi til Clifton og få klaret de praktiske papirer. Vi sejlede derfor tilbage og ind i havnen. Ret hurtigt kom de meget “populære” boat boys farende for at tilbyde os en mooring inde i havnen. De forsøgte at afsætte os på en mooring langt ude, men da vi gerne ville være tættere på havnen, fik vi overtalt dem til en anden mooring. Vi fik lagt til og skulle “kun” betale 80 EC. Da vi før er blevet snydt, fik vi sagt til dem, at der i bøgerne står, at prisen er 60 EC. Men næh nej, denne her var deres egen, så det var altså 80. Det betalte vi så… Og selvfølgelig fik vi senere at vide, at mooringen tilhørte en charterbåd, men hvis vi var heldige, kom den ikke hjem, mens vi var der! Vi bliver lige irriterede hver gang, det sker – men på et tidspunkt bliver vi vel de kloge…. 😉

Vi kom hurtigt ind til havnen, så vi kunne komme op på immigrationskontoret på den lokale flyveplads. Øen har en lille landingsbane lige ved siden af havnen, så vi var ikke i tvivl om, hvilken vej vi skulle gå…

Efter at det praktiske var på plads, gik vi en lille tur i byen – men på sådan en søndag eftermiddag, var der meget stille…

Herefter mødtes vi med en tredje dansk båd, Leontina. Så vi blev enige om at sejle ud til en lille ø i havnen, Happy Island, for at få lidt koldt at drikke.

Men Happy Island var ikke så happy! Ejeren var ikke mødt op, så der var helt lukket. Én af de lokale mente, at han var ude at kite surfe, som er noget af det Union Island er kendt for. Så vi måtte sejle tilbage igen…

Caribian time… No problems… Take it easy 🙂

Dagen efter blev kursen sat mod Grenada!